Wij maken gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren en voor het verzamelen van anonieme statistieken. Als u gebruik blijft maken van deze website, gaan wij ervan uit dat u onze cookies accepteert. - Meer info - Verbergen

Veelgestelde vragen (FAQ)

Veelgestelde vragen (FAQ)

Meestgestelde vragen

Moet ik mijn fiets zelf nog monteren of wordt deze rijklaar geleverd?

Uw fiets wordt in onze werkplaats door vakkundige monteurs helemaal rijklaar gemaakt en gedeeltelijk terug in het karton gestoken ter bescherming tijdens het transport. Onze chauffeur levert de fiets vervolgens 100% rijklaar bij u thuis af, en zal ter plekke het zadel en stuur zal nog op hoogte voor u afstellen. U kunt dus gelijk opstappen en wegfietsen. U hoeft dus niet te sleutelen en de verpakking van de fiets nemen wij mee!

Kan ik bij jullie een fiets aanschaffen via een fietsplan?

Ook om gebruik te maken van het fietsplan van uw werkgever bent u bij Peter Terlouw Tweewielers aan het juiste adres. Bij ons kunt u dan de fiets van uw keuze aanschaffen met onze zeer voordelige prijzen, en met het door u gewenste servicepakket. Wij monteren de fiets helemaal rijklaar af en bieden u de mogelijkheid om de fiets te laten bezorgen of om deze bij ons af te halen. Peter Terlouw Tweewielers biedt u drie verschillende mogelijkheden om gebruik te maken van het fietsplan.

  • Optie 1 u betaalt zelf vooraf

U bestelt de fiets rechtstreeks bij Peter Terlouw Tweewielers in de winkel of via de website en rekent deze zelf af waarna u de factuur inlevert bij uw werkgever. Als u voor deze optie kiest profiteert u maximaal van de kortingen die wij u kunnen bieden. Na levering van de fiets overhandigt u de factuur aan uw werkgever, die deze verrekent met u uw belastingvoordeel. Door gebruik te maken van deze optie, worden er geen extra kosten in rekening gebracht en is er geen extra wachttijd.

  • Optie 2 uw werkgever betaalt vooraf

U bestelt de fiets bij Peter Terlouw Tweewielers in de winkel of via de website en wij sturen de gespecificeerde factuur op naam naar u op per email, zodat u deze door kunt sturen aan uw werkgever. Op het moment dat uw werkgever de fiets betaald heeft wordt de bestelling volgens de normale procedure verwerkt. Het enige wat u hoeft te doen is tijdens het bestelproces het factuuradres van uw werkgever invullen, en zet vervolgens bij opmerkingen dat u gebruik maakt van optie 2 van het fietsplan. Door gebruik te maken van deze optie, worden er geen extra kosten in rekening gebracht en is de eventuele extra wachttijd afhankelijk van de snelheid van de betaling van uw werkgever.

  • Optie 3 verwerking via bemiddelaar NFP, BFN of FiscFree

Als het fietsplan van uw werkgever verloopt via een tussenpersoon (Nationale Fiets Projecten (NFP),  Bedrijfs Fietsen Nederland (BFN) of FiscFree), dan bent u ook zeker bij Peter Terlouw Tweewielers op het juiste adres. NFP, BFN en FiscFree nemen uw werkgever een hoop werk uit handen, maar rekenen wel een commissie voor iedere fiets die via de door deze organisaties ontwikkelde fietsplannen wordt verkocht. Deze commissie bedraagt 15% over de eerste 749,00 Euro (dat is maximaal 112,35 euro aan administratiekosten. Omdat wij onze fietsen tegen zeer scherpe prijzen aanbieden, zijn wij genoodzaakt deze commissie door te berekenen naar u als klant. Wanneer u een fiets bestelt via het Fietsplan van NFP, FiscFree of BFN, vermeld dit dan bij opmerkingen tijdens het bestelproces en kies voor vooruitbetalen. Daarnaast hebben wij het formulier nodig. Het formulier kunt u mailen of per post versturen. Wij nemen dan contact met u op, hoe de desbetreffende formulieren in te vullen. Heeft u verder nog vragen over aanschaffen van fietsen met het Fietsplan van NFP, FiscFree of BFN, dan kunt u natuurlijk altijd telefonisch of per email contact met ons opnemen.


Op welke fietsen kan ik jullie kortingscodes gebruiken?

Wanneer u een kortingscode van ons krijgt vermelden wij altijd op welke producten de kortingscode geldig is. Fietsen in de categorie 'SALE' 'weekaanbiedingen' en 'tweedehands' zijn uitgesloten.

Wat zijn de bezorgkosten van Peter Terlouw Tweewielers?

Fietsen
Als u bij ons een fiets bestelt kunt u deze voor slechts € 24,95 geheel rijklaar laten thuisbezorgen door onze eigen chauffeur. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen de fiets geheel rijklaar af te halen in onze winkel in Barendrecht, dan betaalt u geen bezorgkosten. Wanneer u meerdere fietsen tegelijk bestelt, wordt automatisch een korting verrekend in de bezorgkosten.

Kleding, accessoires en onderdelen
Als u kleding, accessoires of onderdelen bij ons bestelt is bezorging gratis vanaf € 50,-. Daaronder betaalt u slechts € 6,95.

Beide tegelijk
Bestelt u zowel een fiets als kleding, accessoires of onderdelen, dan gelden alleen de bezorgkosten van de fiets.

Heb ik recht op garantie?

De garantievoorwaarden verschillen per merk, daarom is dit overzichtelijk te vinden op onze garantiepagina. Garantieclaims worden alleen in behandeling genomen bij een normale behandeling en gebruik van de fiets.

Ik heb mijn onderhoudsbeurten uitgevoerd maar mijn fiets toont toch gebreken?

Vervelend dat uw fiets gebreken vertoond. Het snelste kan dit opgelost worden door naar onze werkplaats in Barendrecht te komen. Wanneer dit niet mogelijk is dient u contact met ons op te nemen via de onderstaande emailadressen:

  • Ik heb mijn fiets in de winkel gekocht, en mijn fiets toont gebreken. Klik dan hier.
  • Ik heb mijn fiets op de website aangeschaft en mijn fiets toont gebreken. Klik dan hier.

Geef in deze email een duidelijke omschrijving van de klacht, uw factuurnummer plus uw NAW-gegevens en eventueel foto’s of een filmpje. Ons garantieschema kunt u hier vinden. 

Vergoeden jullie ook reparaties van derden?

Nee, wij vergoeden nooit reparaties van derden. Reparaties lopen te allen tijden via onze werkplaats in Barendrecht.

Hoe verloopt de garantie op accessoires, onderdelen of kleding?

Net als bij een garantieaanvraag van een fiets, kan dit het snelst worden opgelost door naar onze winkel te komen. Wanneer u niet in de gelegenheid bent om langs te komen kunt u het defecte product naar ons opsturen. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen en een nieuw product naar u opsturen. De verzendkosten van het retour sturen van accessoires, onderdelen of kleding vergoeden wij niet. 

Hoe snel wordt mijn garantieaanvraag opgelost?

Garantieaanvragen proberen wij altijd zo snel mogelijk op te lossen. Als er geen onderdelen besteld moeten worden kan dit vaak binnen 7 werkdagen opgelost worden. Wanneer er onderdelen besteld of opgestuurd moeten worden kan het proces langer duren. Wij streven naar een maximale verwerkingstermijn van 14 dagen, maar we doen er natuurlijk alles aan om dit zo snel mogelijk te doen.

Het product wat ik heb gekocht is niet naar wens.

Peter Terlouw Tweewielers hanteert soepele retourregels. Wanneer u een fiets heeft aangeschaft kunt u deze binnen 14 dagen retourneren of ruilen. Kleding, accessoires en onderdelen kunt u tot wel 365 dagen retourneren of ruilen! Deze termijn gaat in na de dag van ontvangst. Het is belangrijk dat u zorgvuldig met het product omgaat en deze ook niet gebruikt. Indien u van uw herroepingrecht gebruik maakt, moet het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden.Kleding, accessoires en onderdelen in de uitverkoop kunnen niet geretourneerd worden.

Pagina
Toon per pagina